Никола Лазић, Бујановачке: Свуда лоше, на југу још лошије

Аутор: С. Димитријевић, извор: Комшијске новости, 30. децембар 2020. године

„У Бујановцу је ове године два пута расписан и оба пута поништен конкурс за суфинансирање производње медијског садржаја. Због смене власти, новог конкурса неће бити. Са општином смо потписали уговор о извештавању током пандемије корона вируса. Објавили смо 400 наслова на српском и албанском и сада нова власт неће да нам исплати новац по том уговору“, објашњава економску ситуацију у којој се налазе медији на југу Србије Никола Лазић, главни и одговорни уредник двојезичног портала Бујановачке.

Портал Бујановачке регистрован је 2015. године, а по речима главног уредника, од 2017. године посета се сваке године дуплира. Нема стално запослених, само четири хонорарна сарадника. Упркос незавидној финансијској ситуацији поносни су на поверење које им грађани указују.

„Читају нас и Срби и Албанци и Роми. Радимо у служби грађана, не бавимо се високом политиком, већ стварима које утичу на наше животе. Грађани се нама јављају кад  пукне цев, излије се канализација и слично“, појашњава Лазић.

Коментаришући економску ситуацију на југу Србије, Никола каже да је свуда лоше, а на југу још лошије. Нема привреде, па ни озбиљног оглашавања и води се борба за сваки динар. Бујановачке су добијале новац на конкурсима за пројектно суфинансирање у суседним општинама. Међутим, Никола сматра да су конкурси постали неправедни и непоштени, а да новац добијају политички подобни или медији које оснивају људи из власти.

„У последњих годину дана основано је 12 нових портала на албанском блиских властима. Сви они су на конкурсима добили по 100, 200 хиљада динара, а само преносе вести са Косова. Овде на југу је формирано и удружење ПРОУНС и нема места где чланови тог удружења нису чланови комисије за расподелу новца за суфинансирање медијских садржаја. Тако они између себе деле новац. ТВ Бујановац нема информативни програм, само вести од 5 минута које чита спикер. И добили су највише новца на конкурсу Министарства културе и информисања. То пролази, то је национални интерес“, каже Лазић.

За разлику од домаћих конкурса на које има доста примедби, Никола каже да са страним донаторима има добру сарадњу, а посебно истиче IREX. Каже и да су покушали са crowdfunding кампањом, али није било ефеката.

„Тенденција је да медији постану бизнис. Овде на југу је то тешко, нема привреде, медији не могу да зараде новац. А информација је скупа, посебно истраживачко новинарство. Постојала је идеја да пробамо нешто са дијаспором, али и албански медији су одустали од тога“, каже Никола, додајући са су покушали и да се баве делатностима сличним новинарству-услугом прес клипинга за једну државну институцију, али је неизвесно да ли ће се та сарадња наставити.

„Нема стабилности за медије, не можемо да правимо планове. Не можемо да се опустимо и радимо свој основни посао. А овде постоји и додатна одговорност због мултинационалне средине“, каже  Никола за Комшијске.

____________________________________________

Tекст је настао у оквиру пројекта „Kako финансијски опстају медији на језицима националних мањина“ који је суфинансиран из буџета Републике Србије – Министарства културе и информисања. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове

Коментари

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.